Kan det stämma?!

Kan det stämma att människor inte längre har någon respekt för någon eller något, att människorna har blivit så hima egoistiska och såå elaka?.... Ja det verkar som det, världen idag ( som dem gamla säger) är inte densamma så det var förr... människor hade så mycker mer respekt för varandra, människorna var så mycket mindre egoistiska än vad dem är idag, man hjälpte varandra i vått och torrt... kan man inte spola bak tiden och komma till denna tid? Ja det hade varit en dröm. Men idag lever vi i den tekniska världen där sociala förhållanden inte längre existerar vilket medför att människor inte lär sig hur man ska behandla andra människor, jag själv älskar det sociala livet, betyder det att jag är född i fel tid?

Dagens sociala förhållande är facebook.. låter detta normalt?...sen är det klagomål på hur det svenska folket är deprimera, konsigt?! jag minns när jag var liten när bredband inte existerade, då man umgicks med vänner hela tiden, spelade kort, sällskapsspel, var ute lekte burken, kurragömma, samla på pokemonkort, gogos m.m. Alla samlades på gården för att umgås, hade man inget och göra var det bara att gå ut för man visste att någon skulle vara där ute. Vill back to that timee väldigt mycket! Jag vill inte tänka på hur framtiden kommer att se, antagligen värre än vad det är idag, men det får vi ta då.

Iaf mina tankar just nu, finns så mycket och tänka på, så mycket och göra, men så lite tid... försöker, anstränger mig men lyckas inte fullt ut dock till 90% vilket jag är stolt över med tanke på d ringa tid!

Jag e inte deppig, jag e ba så jävla trött på detta liv som vi lever idag, att allt ska vara perfekt, att vi alla ska vara perfekta, men vad e är perfekt egentligen? Så jävla trött på att man ska göra rätt, att man inte kaan bara göra det man känner för, göra det nu, imon, övermon, när tanken slår bara köra på. Trött på att vi människor hela tiden måste sträva efter något för att blir respekterade, uppskattade!

Kärleek till min underbara pappa som jag älskar mest i hela världen <3<3 mitt hjärta mitt allt<3








Kommentarer
Postat av: Daniel

Här i Landskrona härder inget - så jag vill tillbaka till Italien. Där hade man både skoj, kul - och facebook =) Så ta med dig ett gäng så drar vi dit =D

2010-11-02 @ 23:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0